Natural Language Processing: Wat is NLP?

De razendsnelle ontwikkeling van kunstmatige intelligentie kan je niet ontgaan zijn. Steeds meer mensen maken bijvoorbeeld gebruik van ChatGPT, spraakassistenten en chatbots. Dit wordt allemaal mogelijk gemaakt door Natural Language Processing (NLP).

Maar wat is Natural Language processing precies? En hoe wordt het toegepast?

Op deze pagina vind je alle artikelen omtrent NLP. Je leert hier meer over wat het inhoudt en hoe het toegepast wordt.

Machine learning en NLP

Machine learning en NLP

Machine learning en Natural Language Processing (NLP) vormen een belangrijk onderdeel van Artificial Intelligence. Het zijn twee aparte onderdelen die elk hun plaats hebben binnen de wereld van AI.

Maar wat is het verschil tussen Machine learning en NLP?

Er zit een groot verschil tussen beiden, maar tegelijkertijd vullen machine learning en NLP elkaar perfect aan. In dit artikel leggen we je uit wat machine learning en NLP zijn, en hoe ze elkaar versterken.

Toepassing van NLP in chatbots

Toepassing van NLP in chatbots

Steeds vaker zie je dat websites een chatfunctie hebben. Dit is 9 van de 10 keer een chatbot. Voor deze chatbots wordt vaak gebruik gemaakt van Natural Language Processing (NLP). De toepassing van NLP heeft namelijk een grote meerwaarde in het kader van klantenservice.

Maar hoe werkt dat precies, de toepassing van NLP in chatbots?

In dit artikel leggen we je meer uit over chatbots, NLP en de toepassing van NLP in chatbots.

NLP voor sentiment analyse

NLP voor sentiment analyse

Sentiment analyse is een techniek die wordt gebruikt in Natural Language Processing (NLP) om bepaalde sentimenten te halen uit grote hoeveelheden tekst. Het doel hierbij is om te begrijpen welk sentiment er heerst binnen grote hoeveelheden tekst.

Maar wat houdt NLP voor sentiment analyse exact in?

In dit artikel leren we je meer over NLP en sentiment analyse, zodat je exact weet wat NLP voor sentiment analyse inhoudt.